Wortelkanaalbehandelingen

Waarom is een wortelkanaalbehandeling?

Er zijn verschillende redenen om een wortelkanaalbehandeling uit te voeren, bijvoorbeeld bij pulpitis of tandpijn, bij het pijnloos afsterven van de zenuw, bij een periapicaal abces, ter voorbereiding voor prothetisch herstel of ter nabehandeling bij tandreïmplantatie. De meest voorkomende reden is een diepe vulling die is gaan lekken en/of waar bacteriën ingekomen zijn. Dit kan pijnloos of pijnlijk proces zijn en dient altijd behandeld te worden. Ontstoken tandweefsel geneest niet meer vanzelf.

Wat doen we tijdens een wortelkanaalbehandeling?

Een wortelkanaalbehandeling wordt over het algemeen in twee keer uitgevoerd. Bij de eerste behandeling wordt de tandzenuw -indien deze nog aanwezig is- verwijderd, de kanalen schoongemaakt en vaak tijdelijk opgevuld. In de meeste gevallen bent u dan van de ergste kiespijn verlost. Bij een tweede behandeling maakt de tandarts de behandeling af. De wortelkanaalbehandeling zit er nu op.

Wortelkanaalbehandeling
Wortelkanaalbehandeling Emmeloord

Is een wortelkanaalbehandeling een pijnlijke ingreep?

Over de wortelkanaalbehandeling wordt ten onrechte gezegd dat het een (erg) pijnlijke ingreep is. Indien gewenst vindt de behandeling plaats onder lokale verdoving en is hierdoor dus geheel pijnloos.

Wat moet ik doen als ik kiespijn heb?

Bij kiespijn adviseren wij u zo vroeg mogelijk onze praktijk te bellen voor een afspraak. Over het algemeen kunt u diezelfde dag nog terecht.

Direct inschrijven

Contact opnemen!

Neem contact met ons op via 0527-697800 of het onderstaande contactformulier.

Verzenden